/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Moving forward to new educational realities in the digital era

Michael Phillips, P. Fisser , local web 

Teil der EduSummIT
Thumbnail des PDFs
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Januar 2024. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Moving forward to new educational realities in the digital eraThis E-book is a collection of outcome reports by the thematic working groups (TWGs) of EDUsummIT2022/3. EDUsummIT (International Summit on IT in Education) is a global knowledge building community of researchers, educational practitioners, and policy-makers committed to supporting the effective integration of research and practice in the field of IT in education. EDUsummIT was founded in 2007 by the Editors and section Editors of the first edition of the International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education edited by Joke Voogt and Gerald Knezek (2008). The purpose was to disseminate the output from this handbook to the wider research community, to policy makers (and governments) and leading practitioners to enable them to build on what is already known and published in the handbook about IT in Education.
Von Michael Phillips, Petra Fisser im Konferenz-Band Moving forward to new educational realities in the digital era (2023) im Text About EDUsummIT and this eBook
Moving forward to new educational realities in the digital eraUnder the patronage of UNESCO, the EDUsummIT 2022-23 took place from May 29-June 1, 2023 in Kyoto, Japan. EDUsummIT, the International Summit on Information Technology (IT) in Education, is a global community of researchers, policy-makers and practitioners committed to supporting the effective integration of IT in education by promoting active dissemination and use of research. EDUsummIT is an invitational summit. It is self-supporting and hosted on a voluntary basis. EDUsummIT 2022-23 was hosted by Kyoto University. In a face to face gathering 70 researchers, practitioners and policymakers discussed the effective use of digital technologies in education after the COVID 19 pandemic. EDUsummIT attendees collaborated in nine thematic working groups. The groups’ reports and the Call to Action that resulted from the intensive collaboration are reported in this e-book.
Von Klappentext im Konferenz-Band Moving forward to new educational realities in the digital era (2023)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieser Konferenz-Band erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Rhonda Christensen , Gerald Knezek , Kwok-Wing Lai , Diana Laurillard , Joke Voogt

Begriffe
KB IB clear
Algorithmusalgorithm , augmented realityaugmented reality , Bildungeducation (Bildung) , computergenerierte Texte / large language modelcomputer-generated text , Corona-Pandemie , Datendata , Digitalisierung , distance learning / Fernunterrichtdistance learning , Face to Face Kommunikation (F2F) , Informationstechnikinformation technology , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , learning analyticslearning analytics , LehrerInteacher , Lernenlearning , machine learning , Schuleschool , Technologietechnology , Third SpaceThird Space
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 2, 4, 7, 2, 5, 3, 8, 5, 4, 11, 25, 3 11622831193
2012  local  Teaching as a Design Science (Diana Laurillard) 17, 1, 6, 5, 1, 5, 3, 6, 7, 4, 5, 9 1185436
2018 local web  Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) 4, 13, 3, 6, 7, 4, 7, 2, 2, 6, 24, 6 455866493

iconDieser Konferenz-Band erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

About EDUsummIT and this eBook: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 83 kByte)
EDUsummIT: Its origins and evolution: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 88 kByte)
Thematic Working Group 1 - Artificial Intelligence (AI) for Teaching and Learning: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 146 kByte)
Thematic Working Group 2 - Special Needs: Addressing Challenges and Opportunities Using IT: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 98 kByte)
Auf dem WWW Thematic Working Group 7 - Future Learning Environment: Integrating Digital and Physical Learning Spaces: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 448 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Moving forward to new educational realities in the digital era: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1819 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und diese Konferenz-Proceedings

Beat hat diese Konferenz-Proceedings erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.