/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

What Are Computer Science Educators Interested In?

The Case of SIGCSE Conferences
Ragonis Noa, Orit Hazzan
Zu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 28 bis 40), 2019 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit April 2024. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

This paper explores the fields of interest of the computer science education (CSE) community during the 12 years between 2006–2018 as reflected in the professional content of SIGCSE conferences. For this purpose, we investigated four SIGCSE conferences—2006, 2010, 2014, and 2018—and identified main topics and themes addressed in the following three presentation formats: papers, panels, and special sessions. We defined five content categories derived from the different presentation content: teaching methods, curricula, CSE research, recruitment and retention, and educators. The paper compares the four conferences according to two main classifications (1) content categorization, according to the above content categories we defined; and (2) the most frequent keywords used by the authors to describe their work. These keywords were divided into three themes: CS curricula, CS topics, and pedagogy. Our analysis reveals that: (1) according to the content categorization, teaching methods received the most attention from the SIGCSE community, with curricula coming in second, at a substantial distance; (2) according to keywords categorization: (a) the most frequently used CS curricula keywords relate to CS1, followed by, at a significant gap, CS0 and K-12, following by computational thinking and interdisciplinary studies; (b) it is difficult to identify the most frequently used CS topics keywords (c) in relation to the pedagogy characteristic, the most frequently used keywords are: assessment, active learning, and team collaboration. In future work, we intend to check the consistency of the current findings with other journals and conferences in which the CSE community publishes its work.
Von Ragonis Noa, Orit Hazzan im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text What Are Computer Science Educators Interested In?

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Kim B. Bruce , Michael J. Clancy , Nell B. Dale , Mark Guzdial , David G. Kay , Eric Roberts

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 SIGCSE 2010 (Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman, Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker) 4, 4, 1, 3, 2, 5, 4, 3, 8, 13, 1, 2 363641454
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2010 local web  Recognizing the most influential CS education papers (David G. Kay, Kim B. Bruce, Michael J. Clancy, Nell B. Dale, Mark Guzdial, Eric Roberts) 2400

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.