Assessing Constructions and Constructing Asssessments
A Dialogue
D. J. Cunningham
Zu finden in: Constructivism and the technology of instruction, 1992


Zusammenfassungen

Quelle: http://www.elearning-reviews.org/

Cunningham explicitly rejects the notion that he is simply discussing higher order learning — one of the many possible categories of learning. This is a view that is rather consistently expressed by the contributors. Skills cannot be considered independently of the problems to which they are applied. Learningj» particular subskill means using it effectively in solvmg problems. Consistent with this, Cunningham rejects traditional tests, suggesting that we look at the learning activity itself and look at the child's ability to reflect upon or discuss that activity. Cunningham argues that assessment emerges quite naturally from task performance if we have authentic tasks of some substance (e.g., beyond doing word problems at the end of a chapter).
Dieser Text erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | Konstruktivismusconstructivism |
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Zum letzten Mal hat er Dieser Text bearbeitet während seiner Zeit am ICT-Kompetenzzentrum TOP. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.