Understanding Digital Media by Constructing Intelligent ArtefactsDesign of a Learning Environment for Children
Nadine Dittert, Katharina Dittmann, Torsten Grüter, Anja Kümmel, Anja Osterloh, Milena Reichel, Heidi Schelhowe, Gerald Volkmann, Isabel Zorn
Zu finden in: EdMedia 2008 (Seite 2348 bis 2357), 2008
|
|
Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper presents a design of learning environments for children and adolescents in a comprehensive sense of media education aiming at enabling them to develop their personality and find their place in a digitized world. Based on a transdisciplinary approach a holistic workshop concept is designed which links mediatheoretical insights with pedagogic and technical knowledge. The concept aims at enabling young people to understand the relations of both computing principles and concepts of post-modern society. The suggested design supports access, transparency and responsibility by encouraging learners to construct meaningful and tangible artefacts. The concept consists of five supportive stages. Relevance of the specific choice of technologies offered and relevance of procedures to include participants with diverse socio-economical backgrounds are discussed. Experiences with these stages in workshops with children age 9-14 are described and an example of such a learning environment on the topic of Smart Dance is presented.
Von Nadine Dittert, Katharina Dittmann, Torsten Grüter, Anja Kümmel, Anja Osterloh, Milena Reichel, Heidi Schelhowe, Gerald Volkmann, Isabel Zorn im Konferenz-Band EdMedia 2008 (2008) im Text Understanding Digital Media by Constructing Intelligent Artefacts Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Robbie Berg , Manuel Castells , Katie Clinton , Michael Eisenberg , Donna Haraway , Henry Jenkins , Yasmin B. Kafai , Lev Manovich , Nick Montfort , Seymour Papert , Ravi Purushotma , Mitchel Resnick , Alice J. Robison , Brian Silverman , Sherry Turkle , Noah Wardrip-Fruin , Margaret Weigel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Konstruktionismusconstructionism | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Konstruktionstätigkeit mit Digitalen Medien - Eine qualitative Studie als Beitrag zur Medienbildung (Isabel Zorn) (2009)
Volltext dieses Dokuments
Understanding Digital Media by Constructing Intelligent Artefacts: Artikel als Volltext (: , 116 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.