Imaging, Keyboarding, and Posting IdentitiesYoung People and New Media Technologies
Sandra Weber, Claudia Mitchell
Zu finden in: Youth, Identity, and Digital Media (Seite 25 bis 47), 2007
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Clicking, posting, and text messaging their way through a shifting digital landscape, young people are bending and blending genres, incorporating old ideas, activities, and images into new bricolages, changing the face, if not the substance, of social interaction and altering how they see themselves and each other. From data collected in Britain, Canada, and South Africa, we have selected cases that involve a range of technologies and contexts, from adult-mediated activities in schools and community centers to spontaneous media production done in private at home. Whether it be postings on websites, improvisations in video production, or the incorporation of objects in a multi-media presentation, these cases illustrate that, like digital cultural production, identity processes are multifaceted and in flux, constructed and deconstructed through a process of bricolage that we label as “identities-in-action.” Analysis of the cases reveals certain shared features of digital production that contribute to identities-in-action: the “constructedness” of production, the collective and social aspects of individual productions, the neglected but crucial element of embodiment, the reflexivity and negotiation involved in producing and consuming one's own images, the creativity in media convergence, and the value of constructivist models of learning.
Von Sandra Weber, Claudia Mitchell im Buch Youth, Identity, and Digital Media (2007) im Text Imaging, Keyboarding, and Posting Identities Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Neil Postman | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | World of Warcraft | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Volltext dieses Dokuments
Imaging, Keyboarding, and Posting Identities: Artikel als Volltext (: , 168 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.