The Foreign-Language Effect
Thinking in a Foreign Tongue Reduces Decision Biases
Boaz Keysar, Sayuri L. Hayakawa, Sun Gyu An
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Would you make the same decisions in a foreign language as you would in your native tongue? It may be intuitive that people would make the same choices regardless of the language they are using, or that the difficulty of using a foreign language would make decisions less systematic. We discovered, however, that the opposite is true: Using a foreign language reduces decision-making biases. Four experiments show that the framing effect disappears when choices are presented in a foreign tongue. Whereas people were risk averse for gains and risk seeking for losses when choices were presented in their native tongue, they were not influenced by this framing manipulation in a foreign language. Two additional experiments show that using a foreign language reduces loss aversion, increasing the acceptance of both hypothetical and real bets with positive expected value. We propose that these effects arise because a foreign language provides greater cognitive and emotional distance than a native tongue does.
Von Boaz Keysar, Sayuri L. Hayakawa, Sun Gyu An im Text The Foreign-Language Effect (2012) Dieser Text erwähnt ...
Aussagen KB IB clear | Sprache prägt das Denken |
Begriffe KB IB clear | Denkenthinking , Sprachelanguage , VerlustaversionLoss aversion |
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Why Nudge? - The Politics of Libertarian Paternalism (Cass R. Sunstein) (2014)
Anderswo finden
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.