Innovative Pedagogical Practices Using Technology: The Curriculum PerspectiveRafi Nachmias, David Mioduser, Alona Forkosh-Baruch
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 163 bis 179), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Information and communication technologies (ICT) have affected our lives for over half a century. Yet, the school´s curriculum is still perceived as traditional in its structure and implementation. Attempts to assimilate ICT into schools´ curricula are frequently supported by policymakers. However, significant change in content, teaching and learning processes and assessment methods can actually be detected mainly in focal innovative initiatives within schools. This chapter analyzes case studies of innovative IT-supported pedagogical practices from 28 countries. The analysis refers to conditions required for fostering ICT implementation in the curriculum, with regards to new demands for teaching and learning. This suggests analysis of ICT-related curricular issues in separate subject areas, as well as in integrated subject domains. Further, we discuss desired changes in existing curricula, which may lead to innovative ICT implementation within schools.
Von Rafi Nachmias, David Mioduser, Alona Forkosh-Baruch im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Innovative Pedagogical Practices Using Technology: The Curriculum Perspective Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21 |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Innovative Pedagogical Practices Using Technology: The Curriculum Perspective: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 123 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.