Changing Assessment Practices and the Role of ITOla Erstad
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 181 bis 194), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
It is often argued that changes in curriculum have implications for assessment and vice versa. IT can be used to enhance existing (standardized) testing practices by making tests more adaptive to serve diverse needs. In addition the use of information technology in the curriculum often aims to contribute to the mastery of complex cognitive skills, which cannot be determined by means of simple, standardized tests alone. IT offers a range of new possibilities for assessment, such as the use of multimodal representations, digital portfolios and simulations. In addition IT is also a new knowledge domain in itself that needs to be assessed. This chapter will synthesize research on the potential of IT to change assessment practices as well as examine the consequences of increasing use of IT in the curriculum for the assessment of student learning.
Von Ola Erstad im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Changing Assessment Practices and the Role of IT Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Changing Assessment Practices and the Role of IT: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 111 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.