Models and Practices in Teacher Education Programs for Teaching with and about ITAnne McDougall
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 461 bis 474), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Teacher education and professional development is critically important for effective use of IT in education. The task is complex as many new learning opportunities are offered in IT rich settings and significant pedagogical change may be needed to exploit the potentials offered by the fast developing learning technologies. The chapter outlines goals and purposes for teacher education programs, and then describes a wide range of models, structures and strategies used in award-bearing courses for pre-service education and professional development in tertiary institutions, and then in less formal programs initiated from outside schools, from within schools and by individual teachers. Evaluation of IT teacher education programs is considered, and an argument made for more research and evaluative work in this area.
Von Anne McDougall im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Models and Practices in Teacher Education Programs for Teaching with and about IT Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Models and Practices in Teacher Education Programs for Teaching with and about IT: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 109 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.