Communities of Practice for Continuing Professional Development in the Twenty-First CenturyZu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 489 bis 505), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
We posit a case for continuing professional development of teachers that prepares them for 21st century skills, competencies and identities as teachers. The construct of Community of Practice (CoP) is relevant and important for thinking about successful teacher learning. Based on the literature, we propose design tenets for supporting and sustaining communities in the 21st century: foregrounding practice, relying on existing social networks, building on strengths of diversity in membership, task practices that require collaboration and peer and leadership mentoring. We further propose technology architectural considerations for the development of an online learning environment that supports the continual professional development of teachers.
Von Chee-Kit Looi, Wei-Ying Lim, Wenli Chen im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Communities of Practice for Continuing Professional Development in the Twenty-First Century Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Communities of Practice for Continuing Professional Development in the Twenty-First Century: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 122 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.