The Logic and Logic Model of Technology EvaluationYong Zhao, Bo Yan, Jing Lei
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 633 bis 653), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
After decades of investment in information technology, the promised revolution in education has yet to come. With the growing accountability pressure, evaluation of educational technology programs is laden with the hope of demonstrating technology does make a positive impact on education, especially student achievement. Troubled by a flawed question, however, this approach to technology evaluation is shown to be simplistic and inadequate for understanding the complex and dynamic relationship between technology and education. This chapter further introduces recent development in evaluation theory and method as well as latest perspectives on technology in education, and discusses their implications for technology evaluation. Based on the discussion, a logic model is proposed to serve as prototype for evaluating technology programs with adaptations and adjustments that are subject to local context.
Von Yong Zhao, Bo Yan, Jing Lei im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text The Logic and Logic Model of Technology Evaluation Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Logic and Logic Model of Technology Evaluation: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 197 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.