Three-Dimensional Computer-Based Online Learning EnvironmentsJames G. Jones, Scott J. Warren
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 911 bis 920), 2009
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Zusammenfassungen
Learning environments, where students are immersed in some type of communications sphere (text or graphics) to promote learning has been discussed for over two decades. With the introduction and growing availability of personal computers supporting high-quality graphics capability, the type of learning environment research has shifted away form text to graphics. A number of projects have undertaken to design and study the digital learning environments ranging from 2D environments with such projects as the Inquiry Learning Forum, Math Forum, and the original MOOSE Crossing to 3D environments like River City, Quest Atlantis, or Chalk House. Studies on both the design and learning outcomes of these environments are opening up a number of avenues for working towards improvements in student learning, engagement, and satisfaction that make them and exciting focus for theorists and researchers. Beyond the 'wow†factor of these environments there are also struggles that accompany any innovation, and this chapter examines both some of the successes and challenges to designing and using these educational environments.
Von James G. Jones, Scott J. Warren im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Three-Dimensional Computer-Based Online Learning Environments Dieses Kapitel erwähnt ...
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Three-Dimensional Computer-Based Online Learning Environments: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 416 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.