ICT in Educational Policy in the North American RegionSusan Patrick
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1109 bis 1117), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter describes information and communication technology (ICT) policies in education in North America (covering the United States, Canada, and Mexico), including a retrospective of policies and explanation of general trends for the region and, for each country, highlights of policies, programs and funding initiatives. The focus is shifting for information technology (ICT) in schools from devices to processes. Particular attention is given to various policy and planning documents in the USA, such as the National Education Technology Plan in 2006. In the reflection on progress to date (2007), the importance of a shift from incremental strategic planning to systemic redesign using ICT as the base for the new design is made. Educational transformation will come from new models of teaching and learning focused on 21st Century skills.
Von Susan Patrick im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text ICT in Educational Policy in the North American Region Dieses Kapitel erwähnt ...
1 Erwähnungen
- Teacher Technology Change - How Knowledge, Confidence, Beliefs, and Culture Intersect (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich) (2010)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
ICT in Educational Policy in the North American Region: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 88 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.