/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

IT and Educational Policy in the Sub-Saharan African Region

Frank Tilya
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThis chapter presents an overview of Information Technology (IT) and education policies in sub-Saharan Africa. The chapter begins with the discussion of ethnic, socio-economic and the educational systems of the region and their interaction. It then discusses information technology policies and how they can be integrated into education systems of the region. At the beginning 2006, 28 of the sub-Saharan countries had developed national IT policies aimed at ameliorating the realization of national development goals. These policies were global in the sense that it was at the discretion of each government ministry to develop appropriate implementation strategies. It is argued that the IT policies in Education in sub-Saharan Africa must address at least six strategic objectives: IT professional development for management, teaching and learning, electronic content resource development and distribution, access of IT infrastructure, connectivity, community engagement and research and development. Recommendations for further policy development are given.
Von Frank Tilya im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text IT and Educational Policy in the Sub-Saharan African Region

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW IT and Educational Policy in the Sub-Saharan African Region: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 113 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.