The Role of Construct Definition in the Creation of Formative Assessments in Game-Based LearningBrian R. Belland
Zu finden in: Assessment in Game-Based Learning (Seite 29 bis 42), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Recently there has been a push to consider assessment, and specifically formative assessment, in conjunction with game-based learning. Formative assessment is meant to provide feedback to students that can guide their learning process. Central to the production of effective formative assessments are the concepts of validity and reliability. Validity refers to the extent to which assessment scores indicate the amount that a learners has of an underlying construct, defined as an unobservable trait. This chapter focuses on the first stages of the process of formative assessment creation—the specification of constructs underlying learning goals. Constructs are specified by the process of theory specification, construct generation, test item development, and construct refinement. By considering construct validity in assessment development, game developers can collect needed data to optimize games and provide evidence of learning.
Von Brian R. Belland im Buch Assessment in Game-Based Learning (2012) im Text The Role of Construct Definition in the Creation of Formative Assessments in Game-Based Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Role of Construct Definition in the Creation of Formative Assessments in Game-Based Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 234 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.