Towards Community-Based Open Educational ResourcesTools for Developing and Managing IEEE LOM Application Profiles
Demetrios Sampson, Panagiotis Zervas, George Chloros
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 283 bis 294), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
A number of international initiatives, such as the leading initiative of Open Educational Resources (OER) movement, have recognized the potential value of sharing and reusing digital resources among educational communities. As a result - organizing, managing, offering, and accessing these resources over the Web have been key issues for both the research and the educational community. Within this framework, a popular way for describing digital educational resources is the IEEE Learning Objects Metadata (LOM) Standard. On the other hand, it has also been recognized that it is not possible for a generic standard such as IEEE LOM to fully meet the specific requirements and thoroughly accommodate the particular needs of different educational communities. Therefore, the practice of generating Application Profiles (APs) of the IEEE LOM has emerged and some tools for facilitating this process have been developed. The aim of this chapter is to provide an overview of existing tools for developing and managing IEEE LOM APs and compare them, so as to identify their strengths and weaknesses.
Von Demetrios Sampson, Panagiotis Zervas, George Chloros im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text Towards Community-Based Open Educational Resources Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | LOM (Learning Objects Metadata)Learning Objects Metadata , Open Educational Resources (OER)Open Educational Resources |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Towards Community-Based Open Educational Resources: Tools for Developing and Managing IEEE LOM Application Profiles: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 280 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.