Design of a Methods of Teaching Computer Science CourseZu finden in: Guide to Teaching Computer Science (Seite 229 bis 234), 2011
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter describes how to design a Methods of Teaching Computer Science (MTCS) course within an academic computer science teacher preparation program, and suggests two possible syllabi for such a course. It is emphasized, however, that different approaches and frameworks can be applied when one designs the course. In the first section of this chapter, we propose four possible perspectives on the MTCS course: the NCATE standards, merging computer science with pedagogy, Shulman´s model of teachers´ knowledge, and research findings. The second section of the chapter describes two MTCS course syllabi. We mention that though the focus in this section is placed on the MTCS course, the course models, as well as parts of them, can be used also for other purposes related to computer science teaching, such as curriculum design and professional development of computer science teachers.
Von Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis im Buch Guide to Teaching Computer Science (2011) im Text Design of a Methods of Teaching Computer Science Course Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Design of a Methods of Teaching Computer Science Course: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1514 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.