/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

New Media

Michelle Henning
Zu finden in: A Companion to Museum Studies, 2006 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

A Companion to Museum StudiesThat different media (in which we can also include architecture) are not just more- or less-effective means of “packaging” content is a point that resounds through the chapters in Part III. Michelle Henning (chapter 18) expands the discussion to new media. By looking not only at recent uses of new media, including “virtual museums,” but also older instances of the employment of digital technologies in museums, she provides an insightful account of the ways in which technologies may variously “organize and structure knowledge and visitor attention.” [...] she is also concerned with how this may interact with political changes in museums, though she raises questions about whether interactivity is necessarily as inherently democratizing as is so often proclaimed.
Von Sharon Macdonald im Buch A Companion to Museum Studies (2006) auf Seite  221
A Companion to Museum StudiesIn this chapter, I argue for a different understanding of new media. I suggest that new media is best thought of as a means to organize and structure knowledge and visitor attention in the museum, not as a means of communication or set of devices. I attribute a transformative power to new media, but one that does not exactly match that envisaged by the new media advocates or skeptics in the museum. In my view, new media is most interesting for what it does to the hierarchies of knowledge in the museum, particularly in relation to the division between “front and back regions” of the museum (the phrase is from the sociologist Erving Goffman; see Goffman 1990). At the end of the chapter, I suggest how a return to ways of organizing knowledge that predate the modern museum offers the most promising possibilities for reinventing museums and new media. To begin, though, I want to lay the foundation of my argument by considering how exhibitions and museums have historically participated in the development of new media and how museums themselves can be considered media.
Von Michelle Henning im Buch A Companion to Museum Studies (2006) im Text New Media

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
J. Comenius , Lev Manovich , Marshall McLuhan

Begriffe
KB IB clear
Automatisierung , Computercomputer , Emergenzemergence , Interaktivitätinteractivity , Konvergenzconvergence , MemexMemex , Museumexhibition
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Orbis sensualium pictus (J. Comenius) 21000
1966 local  Understanding Media (Marshall McLuhan) 2, 3, 1, 10, 7, 3, 8, 19, 3, 1, 1, 2 1473122996
2001  local web  The Language of New Media (Lev Manovich) 4, 9, 5, 3, 6, 4, 6, 10, 17, 4, 1, 3 523531038

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconVolltext dieses Dokuments

New Media: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 129 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.