Performance AssessmentSomething Old, Something New
Dee H. Andrews, Wallace H. Wulfeck II
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 303 bis 310), 2014
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Zusammenfassungen
Education, industry, and the military rely on relevant and effective performance assessment to make key decisions. Qualification, promotion, advancement, hiring, firing, and training decisions are just some of the functions that rely on good performance assessment. This chapter explores issues, tools, and techniques for ensuring that performance assessment meets the goals of decision makers. Important considerations include the following: the task environment in which assessment takes place, the validity of the measures selected, the diversity and scope of the measures, and often the local political environment in which assessments are made. Unfortunately, primarily in education, assessment policy is a matter of intense political debate, and the debate is sustained by misinformation. For example, traditional paper and pencil assessment techniques have come under fire from those who do not feel they have the relevance they once did. Simulation-based training technologies in industry and the military have put more emphasis on performance assessment systems that show real-world work relevance. The chapter examines these topics.
Von Dee H. Andrews, Wallace H. Wulfeck II im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Performance Assessment Dieses Kapitel erwähnt ...
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Performance Assessment: Something Old, Something New: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 220 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.