Cognitive Task Analysis for Expert-Based Instruction in HealthcareZu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 541 bis 551), 2014
|
|
Zusammenfassungen
This chapter presents an overview of the rationale and evidence for the use of cognitive task analysis (CTA) in healthcare including the following: It presents a brief history and definition of CTA, the reason it is being adopted for healthcare education, evidence for its learning benefits when used in evidence-based instructional design and medical simulators, an example of how one of the evidence-based CTA methods was implemented in healthcare, and suggestions for future research. The point is made that when evidence-based CTA methods are used, learning from CTA-based healthcare instruction increases an average of 45 % when compared with current task analysis methods.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Cognitive Task Analysis for Expert-Based Instruction in Healthcare: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 516 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.