Technology Integration in Multicultural SettingsKonrad Morgan
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 867 bis 871), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter presents an exposition of how multicultural factors influence the design of electronic learning systems to support educational goals and improve learning outcomes for students from diverse cultures. The chapter reviews the specialized literature related to the intersection of the disciplines of multicultural education and instructional design to show how to make best use of instructional settings to support and respect the many cultures that are represented within the modern classroom. The chapter concludes with some suggested future directions for research with a specific recommendation that instructional designers embrace the powerful user configuration features now available in digital and social media to empower learners to modify both technologies and learning environments to support their own cultural learning needs to utilize the affordances available.
Von Konrad Morgan im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Technology Integration in Multicultural Settings Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Technology Integration in Multicultural Settings: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 175 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.