/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Technology outdoors

Helen Caldwell
Zu finden in: Teaching with Tablets, 2015 local 
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Teaching with TabletsThis chapter looks at the advantages of being able to use tablets to extend learning beyond traditional classroom spaces. We will consider how they can enhance outdoor learning by combining children’s physical and digital exploration of the world, thinking about how outdoor scenarios can lead to active learning that is open-ended and child-led, and how tablets can capture these valuable experiences. By providing a context for talk and collaboration, technology can promote the development of communication skills alongside understanding of the environment, and enable children to make use of creative modes of communication. This approach is based on a constructivist view of learning, in which children interact with the world around them and with others to create their own frameworks of understanding, reflecting the ideas of theorists such as Vygotsky, Piaget and Bruner. We will suggest apps for making trails and treasure hunts using QR Codes, for manipulating media outdoors, and for using digital magnifiers and photo filters to record findings. And we will draw some conclusions about how the use of tablets beyond the confines of the classroom can help children take ownership over their own learning.
Von Helen Caldwell im Buch Teaching with Tablets (2015) im Text Technology outdoors

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Kevin Burden , Wilma Clark , John Hattie , Paul Hopkins , Rose Luckin , Dr Trevor Male , Stewart Martin , Mike Sharples , Josie Taylor , Christine Trala , Giasemi Vavoula

Begriffe
KB IB clear
2D-Barcodes2D-Barcodes , Digitalisierung , Kinderchildren , Lernenlearning , QR Code , TabletTablet , Tablets in educationTablets in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Big Issues in Mobile Learning (Mike Sharples) 1, 2, 1, 7, 6, 2, 6, 5, 3, 5, 3, 1 16 23 1 612
2009 local  Medienbildung in neuen Kulturräumen (Ben Bachmair) 7, 7, 5, 8, 30, 2, 1, 1, 5, 9, 2, 7 136 96 7 1788
2012  local  Visible Learning for Teachers (John Hattie) 4, 1, 7, 5, 3, 6, 6, 2, 1, 11, 4, 7 35 16 7 612
2012 local web  iPad Scotland Evaluation (Kevin Burden, Paul Hopkins, Dr Trevor Male, Stewart Martin, Christine Trala) 3, 2, 6, 3, 3, 12, 8, 2, 1, 8, 3, 3 14 8 3 579
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 local  A Theory of Learning for the Mobile Age (Mike Sharples, Josie Taylor, Giasemi Vavoula) 1, 2, 3, 2, 4, 5, 11, 6, 4, 10, 6, 5 17 15 5 611
2013 local web  iPads in the Classroom (Wilma Clark, Rose Luckin) 12, 4, 5, 9, 2, 7, 7, 4, 1, 3, 5, 2 4 25 2 529

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Eltern, iPad, LehrerIn, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.