Direct Manipulation of Physical Concepts in a Computerized Exploratory Laboratory
Zusammenfassungen
Computer microworlds are becoming more and more powerful for learning and teaching science. However, even a powerful computer microworld is not enough, by itself, to enable students to explore and learn about a formal domain. It is argued that it should be integrated with other media, especially books. In a computer microworld, direct manipulation techniques allow the implementation of direct manipulation of physical concepts, as it is shown with an example from physics - NEWTON, a computerized exploratory laboratory. In this computerized exploratory laboratory - a conceptual laboratory - the user can explore and experiment with concrete-abstract objects, confront multiple representations and pose and devise strategies to learn about the most fundamental phenomenon of Nature: motion.
Anderswo finden
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.