Visitors and ResidentsA new typology for online engagement
David S. White, Alison Le Cornu
Erstpublikation in: First Monday, Volume 16, Number 9 - 5 September 2011
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This article proposes a continuum of ‘Visitors’ and ‘Residents’ as a replacement for Prensky’s
much-criticised Digital Natives and Digital Immigrants. Challenging the basic premises upon which
Prensky constructed his typology, Visitors and Residents fulfil a similar purpose in mapping individuals’
engagement with the Web. We argue that the metaphors of ‘place’ and ‘tool’ most appropriately
represent the use of technology in contemporary society, especially given the advent of social media.
The Visitors and Residents continuum accounts for people behaving in different ways when using
technology, depending on their motivation and context, without categorising them according to age or
background. A wider and more accurate representation of online behaviour is therefore established.
Von David S. White, Alison Le Cornu im Text Visitors and Residents (2011) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Katie Clinton , Henry Jenkins , Marc Prensky , Ravi Purushotma , Alice J. Robison , John D. Smith , Margaret Weigel , Etienne Wenger , Nancy White | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CommunityCommunity , Digital ImmigrantsDigital Immigrants , Digital NativesDigital Natives , digital residentdigital resident , digital visitordigital visitor , facebook , Gesellschaftsociety , social softwaresocial software , Twitter , World of Warcraft | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Mobile Learning 2014 (Inmaculada Arnedillo Sánchez, Pedro Isaías) (2014)
- Rethinking Learning in an Age of Digital Fluency - Is being digitally tethered a new learning nexus? (Maggi Savin-Baden) (2015)
Volltext dieses Dokuments
Visitors and Residents: Artikel als Volltext (: , 113 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-01-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.