Toward facilitating assistance to students attempting engineering design problemsElena L. Glassman, Ned Gulley, Robert C. Miller
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 41 bis 46), 2013
|
|
Zusammenfassungen
In engineering design courses, many problems have a specification that the student's implementation must meet, but give the student a large range of freedom for the internal design of that implementation. There may be several distinct, correct strategies for solving them, some of which may be unknown to the teaching staff or intelligent tutor designer. When a student is pursuing an unrecognized strategy and begins to struggle, staff may redirect them, costing unnecessary work, and automated hint generators may offer unhelpful feedback. We have taken a first step toward discovering these alternate correct strategies by visualizing many student solutions together, using dynamic and static features of these solutions, so that the teaching staff can understand the space of correct strategies. This approach has been applied to two domains: an online Matlab programming challenge and an undergraduate computer architecture course. We discuss these initial investigations and pose discussion questions to the community about potential enhancement and application of this analysis.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Toward facilitating assistance to students attempting engineering design problems: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 861 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.