/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Social Media and the Internet in Technology Education

Thomas Loveland
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 925 bis 939), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Technology EducationBeginning in the 1980s with the introduction of computers and the Internet in the early 1990s, school systems took major steps to empower teachers with tools that increased their productivity and communications. With changing ideas about curriculum, expanded availability of computers, and higher speed Internet connectivity, schools are supporting student research and learning through real-time applications. The increasing use and evolution of educational technologies is having an impact on education systems. Technology used by teachers now include hardware and software collaborative tools, and social networking sites (ISTE 2008). Technology education student use of the Internet enhances both brainstorming and design steps of engineering design. The use of WebQuests, virtual reality applications, smartphones, and other applications provide technology teachers with flexible instructional options and encourage a collaborative learning environment for students. Social media applications are allowing for increased student collaboration via shared content development. Student communication and collaboration can expand beyond the traditional school boundaries to new global partners. Online applications such as Facebook, Edmodo, wikis, and blogging offer students an open source location to post, reexamine, edit, and communicate content to others globally in ways that are familiar to the millennial and Z generations. Research in technology education illustrates the numerous benefits to teachers who learn to adapt these new technologies. The increasing capabilities of these technologies is having an effect on technology teachers, classroom structures, instructional strategies, and students.
Von Thomas Loveland im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Social Media and the Internet in Technology Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
BrainstormingBrainstorming , Computercomputer , Curriculum / Lehrplancurriculum , Edmodo , facebook , Hardwarehardware , Instagram , Internetinternet , Kommunikationcommunication , LehrerInteacher , Lernenlearning , microbloggingmicroblogging , Open SourceOpen Source , Produktivitätproductivity , Schuleschool , social media / Soziale Mediensocial networking software , Strukturstructure , Technologietechnology , Twitter , Virtual Realityvirtual reality , Virtualitätvirtuality , Weblogsblogging , WebQuest , Wikiwiki

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Social Media and the Internet in Technology Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 191 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.