A Cooperative Approach to the Challenges of Implementing e-AssessmentsDorothe Meister, Gudrun Oevel, Marcel Graf-Schlattmann
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The paper and the corresponding talk present a project conducted by five universities to implement e-assesments in the state North Rhine-Westphalia (NRW, Germany) and its corresponding findings. We started with a questionnaire about the current status at our universities in NRW in 2014, found major challenges for a successful implementation and worked towards overcoming these challenges. Regarding the three dimensions of didactical, technical and legal issues we collected and documented good practices, developed formats for training and consulting and initiated a comprehensive report on legal aspects. In our paper and talk we concentrate on the measures we found most suitable to tackle the issues on a cooperative basis between universities. The project will end in summer 2018. A second survey in 2017 showed the development in NRW which is discussed, too.
Von Dorothe Meister, Gudrun Oevel, Marcel Graf-Schlattmann im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text A Cooperative Approach to the Challenges of Implementing e-Assessments Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Deutschlandgermany , E-AssessmentE-Assessment , Hochschulehigher education institution , Universitätuniversity |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Best of Germany: A Cooperative Approach to the Challenges of Implementing e-Assessments: Volltext als PDF (: , 242 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.