/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Integrative analog-to-digital feedback system

Hyeon Woo Lee, Yoon Mi Cha, Hye Yeon Lee, Eun Jin Kim, Kibeom Kim
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

One of the biggest complaint among undergraduate students is the lack of feedback with regard to their task performance. This study introduces integrative analog-to-digital feedback system, and then examined the effectiveness of the system in a university located in South Korea. We expect this system to (a) deliver instructor’s handwriting feedback using digital technology to individual student, (b) form a sense of closeness with instructor, and (c) provide students with teaching presence in online setting, as feeling like sitting in conversation with an instructor. The results showed that student’s satisfaction in association with the system was found to increase by a function of time. Significant results were found in outcome expectancy, motivation, attitude, learning strategy, learning plan, and interaction with instructor during three different time points. The effectiveness of the system was significantly found in academic self-efficacy, perceived usefulness for learning, and perceived performance. We may expect learners to enhance ability to use feedback and develop related competencies through this student-centered feedback system. At the presentation, we will show how the integrative analog-to-digital feedback system works.
Von Hyeon Woo Lee, Yoon Mi Cha, Hye Yeon Lee, Eun Jin Kim, Kibeom Kim im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Integrative analog-to-digital feedback system

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
David Boud , Elizabeth K. Molloy

Begriffe
KB IB clear
analog , Hochschulehigher education institution , Selbstwirksamkeitself efficacy , Universitätuniversity
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2014 Handbook of Research on Educational Communications and Technology (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) 2, 4, 4, 5, 6, 3, 8, 14, 2, 1, 1, 3 882553991
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2014 local web  Feedback Models for Learning, Teaching and Performance (Elizabeth K. Molloy, David Boud) 1, 3, 2, 8, 1, 3, 6, 1, 5, 2, 2, 2 112185

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Integrative analog-to-digital feedback system: Volltext als PDF (lokal: PDF, 369 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.