Integrative analog-to-digital feedback systemHyeon Woo Lee, Yoon Mi Cha, Hye Yeon Lee, Eun Jin Kim, Kibeom Kim
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
One of the biggest complaint among undergraduate students is the lack of feedback with regard to their task performance. This study introduces integrative analog-to-digital feedback system, and then examined the effectiveness of the system in a university located in South Korea. We expect this system to (a) deliver instructor’s handwriting feedback using digital technology to individual student, (b) form a sense of closeness with instructor, and (c) provide students with teaching presence in online setting, as feeling like sitting in conversation with an instructor. The results showed that student’s satisfaction in association with the system was found to increase by a function of time. Significant results were found in outcome expectancy, motivation, attitude, learning strategy, learning plan, and interaction with instructor during three different time points. The effectiveness of the system was significantly found in academic self-efficacy, perceived usefulness for learning, and perceived performance. We may expect learners to enhance ability to use feedback and develop related competencies through this student-centered feedback system. At the presentation, we will show how the integrative analog-to-digital feedback system works.
Von Hyeon Woo Lee, Yoon Mi Cha, Hye Yeon Lee, Eun Jin Kim, Kibeom Kim im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Integrative analog-to-digital feedback system Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | David Boud , Elizabeth K. Molloy | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | analog , Hochschulehigher education institution , Selbstwirksamkeitself efficacy , Universitätuniversity | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Integrative analog-to-digital feedback system: Volltext als PDF (: , 369 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.