Drawing Analysis of High School Students’ Conception of Technology-Assisted Science Learning, and Its Relation to Conception of Science LearningHeng-Yi Yeh, Yu-Hsiang Tsai, Hsin-Yi Chang, Chin-Chung Tsai, Min-Hsien Lee
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This study aimed to investigate high school students’ conceptions of technology-assisted science learning by analyzing their drawings, and to explore their relations with their conceptions of science learning. The participants included 335 senior high school students in Taiwan (179 male and 156 female). All of them were asked to make two drawings to represent their actual experience and idealized conceptions of technology-assisted science learning according to guiding questions. Their conceptions of science learning were then obtained by self-reported questionnaire. Through drawing analysis, seven categories of conceptions of technology-assisted science learning were identified. The findings indicated that the aspects of technology-assisted science learning significantly differed between students’ actual experience and their idealized conceptions. Moreover, this study further shows how students’ actual experience and their idealized conceptions of technology-assisted science learning may link to different conceptions of science learning.
Von Heng-Yi Yeh, Yu-Hsiang Tsai, Hsin-Yi Chang, Chin-Chung Tsai, Min-Hsien Lee im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Drawing Analysis of High School Students’ Conception of Technology-Assisted Science Learning, and Its Relation to Conception of Science Learning Volltext dieses Dokuments
Drawing Analysis of High School Students’ Conception of Technology-Assisted Science Learning, and Its Relation to Conception of Science Learning: Volltext als PDF (: , 196 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.