Ensuring Quality in Higher Education through Assessment PracticesSatya Sundar Sethy
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The expression ‘quality education’ could be interpreted variously in higher education (HE) context. But in this paper I discuss the expression ‘quality education’ with reference to 'assessment practices' alone. Assessment is an essential component of a course curriculum in HE settings. It guides students to know about their strengths and weaknesses of the course contents. It also informs course teachers (instructors) about their performance of the course. In this background, the paper critically analyzes role of assessment to ascertain students’ learning of course contents. It discusses criterion-referenced assessment, norm-referenced assessment, and elucidates importance of providing feedback on students’ performances. At the end, it analyzes how quality could be ascertained through criterion-referenced assessment practices in higher education settings.
Von Satya Sundar Sethy im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Ensuring Quality in Higher Education through Assessment Practices Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Universität, Unterricht |
Volltext dieses Dokuments
Ensuring Quality in Higher Education through Assessment Practices: Volltext als PDF (: , 282 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.