Learning outcomes and program mapping: Tools for transparent assessmentJo Axe, Elizabeth Childs, Sophia Palahicky
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
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Zusammenfassungen
Program mapping (PM) provides a method to examine curriculum alignment, the assessment of learning outcomes, and to determine if program goals are aligned to learning activities and assessments. At a higher education institution in Western Canada, the Centre for Teaching and Educational Technologies (CTET) provides support to academic units using PM techniques to determine how learning outcomes are being implemented. The School of Education and Technology partnered with CTET to examine how to implement learning outcomes in a meaningful way for students and faculty and how to utilize program mapping as a means to evaluate success. To inform this work, a meta-synthesis research project was undertaken. Four main themes were identified in the literature: (1) faculty/student engagement; (2) organizational culture; (3) constraints, and (4) intentional process. Examples of a PM approach are shared and the implications for students and faculty of moving to outcomes-based learning approaches are discussed.
Von Jo Axe, Elizabeth Childs, Sophia Palahicky im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Learning outcomes and program mapping: Tools for transparent assessment Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
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Learning outcomes and program mapping: Tools for transparent assessment: Volltext als PDF (: , 89 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.