Automatic generating of differentiated assessment tests within higher educational contextRichardson Ciguene, Céline Joiron, Gilles Dequen, Ben Manson Toussaint
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
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Zusammenfassungen
This work tackles the question of automatic generation of differentiated assessment Tests that should guarantee fairness and reasonable difference, by the content and the structure, between all involved learners. More specifically, these researches aim to maximize differentiation in assessment Test Collections, while minimizing the number of necessary Items in the source database. To do so, a metric capable of measuring the differentiation in Test Collections and three generation algorithms are elaborated. Thanks to this metric, the performances of each generation algorithms are measured in terms of differentiation, which allows the generator to choose the most appropriate algorithm depending on the parameters of the teacher at the time of generation. This paper presents some experiments and results based on multiple choice questionnaires, and some perspectives about generation of differentiated Tests.
Von Richardson Ciguene, Céline Joiron, Gilles Dequen, Ben Manson Toussaint im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Automatic generating of differentiated assessment tests within higher educational context Volltext dieses Dokuments
Automatic generating of differentiated assessment tests within higher educational context: Volltext als PDF (: , 307 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.