Development of IoT Educational Program for Workers to Meet the Era of the Fourth Industrial RevolutionHiroyuki Dekihara, Toru Ochi, Ryuji Miyazaki, Takuro Ozaki
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
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Zusammenfassungen
In the Fourth Industrial Revolution, there are some of the core technologies such as AI (Artificial Intelligence), IoT (Internet of Things), Robotics, etc. However, these technologies are not systematized because of the state-of-the-art technologies. We focused on IoT and aimed to develop the framework of IoT education. In the first step of our research, the scheme of the framework of IoT education is built and it has been developed that the IoT educational program for workers at workshop to meet the era of the fourth industrial revolution. The IoT educational program consists of 3 parts; Pre e-learning, IoT workshop and Review e-learning. And our program has the objectives to educate workers who are able to build the prototype IoT system by themselves for creating new business. In this paper, our IoT educational program in the workshop and the result of an experimental workshop are introduced. We carried out the experimental workshop for workers using our IoT educational material. As a result, we got better results than questionnaire survey of participants.
Von Hiroyuki Dekihara, Toru Ochi, Ryuji Miyazaki, Takuro Ozaki im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Development of IoT Educational Program for Workers to Meet the Era of the Fourth Industrial Revolution Volltext dieses Dokuments
Development of IoT Educational Program for Workers to Meet the Era of the Fourth Industrial Revolution: Volltext als PDF (: , 322 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.