An Analysis of Computing-Related Education in the Korean National CurriculumSoyul Yi, Youngjun Lee
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In Korea, software education was emphasized in the 2015 revised national curriculum for improving students’ computational thinking. In the present study, we introduce and analyze the computing related education introduced in Korea's 2015 revised national curriculum on the school level and suggest some practical implications for the implementation of software education in the country. First, the educational time should be increased. Second, a systematic and continuous education system for computing education needs be formulated. The results of the present study can serve as the basic data to grasp Korea’s computing related education in other countries.
Von Soyul Yi, Youngjun Lee im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text An Analysis of Computing-Related Education in the Korean National Curriculum Volltext dieses Dokuments
An Analysis of Computing-Related Education in the Korean National Curriculum: Volltext als PDF (: , 326 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.