The Tipping Point: On Making Technological Innovation in the Higher Education Classroom the NormZarina Mariam Charlesworth
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper reports on the use of strategies for encouraging change in higher education that allows for the integration of technology in course design and delivery. The research was carried out in six Higher Education Institutes in three French-speaking countries: Belgium, France and Switzerland. A qualitative benchmarking approach was taken which consisted of semi-directed interviews (n=13) along with site and classroom visits. The analysis was based on Henderson, Beach and Finkelstein’s (2011) four categories for change: disseminating, developing, enacting, and developing, together with the framework proposed by Hamilton (2014) on organizational readiness for change. The findings suggest that a multi-strategy approach has the highest rate of success with shared vision and tangible evidence of institute support being particularly pertinent for tipping into the future.
Von Zarina Mariam Charlesworth im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text The Tipping Point: On Making Technological Innovation in the Higher Education Classroom the Norm Volltext dieses Dokuments
The Tipping Point: On Making Technological Innovation in the Higher Education Classroom the Norm: Volltext als PDF (: , 356 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.