Investigation and Analysis of TPACK Status of STEM Teachers in ChinaShuaishuai Li
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
With the continuous improvement of social demands for qualified talents, STEM education aimed at cultivating innovative and complex talents is being popularized worldwide. Teachers are key players in ensuring the effectiveness of STEM education. TPACK is the basis of teachers' effective teaching in the informational age, and it is also an important index to evaluate the teaching ability of modern teachers. Based on the value orientation of STEM education in China, this paper analyzes the teaching background, pedagogical education background and STEM teachers’ TPACK through questionnaire and interviews, and analyzes the status quo of teachers’ TPACK and proposes the development suggestions of TPACK literacy in China.
Von Shuaishuai Li im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Investigation and Analysis of TPACK Status of STEM Teachers in China Volltext dieses Dokuments
Investigation and Analysis of TPACK Status of STEM Teachers in China: Volltext als PDF (: , 129 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.