Preparing (student-)teachers in using technology in their teaching: An international perspective – Part 1Joke Voogt, Henk Sligte, Anneke Smits, Ottavia Trevisan, Marina de Rossi, Erkko Sointu, Teemu Valtonen, Matthew C. Lambert, Jenni Kankaanpää, Laura Hirsto, Kati Mäkitalo-Siegl, Jo Tondeur
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
A teacher’s Technological pedagogical Content Knowledge (TPACK) not only reflects what a teacher does with technology (the pedagogical actions), but, more importantly needs to reflect why teachers use specific technology to help students learn. The latter is referred to as a teacher’s pedagogical reasoning and assumes conscientious use of technology in a teacher’s teaching practice. Students in teacher training institutions therefore not only need to develop TPACK but also pedagogical reasoning about the use of technology. The symposium offers an international perspective on TPACK, in particularly with respect to pedagogical reasoning. The aim of the symposium is two-fold. First, we intend to contribute to a better understanding of teachers’ use of technology as observed by students and to get more insight in the pedagogical reasons teachers have for using specific technologies. Second we want to know which strategies teacher educators use to develop TPACK and pedagogical reasoning in student teachers.
Von Joke Voogt, Henk Sligte, Anneke Smits, Ottavia Trevisan, Marina de Rossi, Erkko Sointu, Teemu Valtonen, Matthew C. Lambert, Jenni Kankaanpää, Laura Hirsto, Kati Mäkitalo-Siegl, Jo Tondeur im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Preparing (student-)teachers in using technology in their teaching: An international perspective – Part 1 Volltext dieses Dokuments
Preparing (student-)teachers in using technology in their teaching: An international perspective – Part 1: Volltext als PDF (: , 129 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.