Reflecting on Challenges of Conducting Design-Based Research in Large University CoursesNaemi Luckner, Peter Purgathofer, Geraldine Fitzpatrick
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Design-based research is an approach frequently applied in research projects that examine technology-enhanced learning environments in real-world settings. This is important if we are to arrive at solutions that support authentic learning contexts. However, as researchers in such a project, there are challenges. While design-based research supports the way we think about design as process and as artifacts, we often struggle with issues not always directly connected, but definitely linked, to our design-based research approach. In this paper, we retrospectively reflect on emergent lessons from our 12-year experience in a design-based research project to develop a technology-enhanced learning environment for large university classes. We discuss some of the issues we experienced and still have to deal with repeatedly while working towards implementing and improving our learning design in large university courses. The discussion and insights in this paper are designed as signposts for researchers in the area that might provide direction, support and, foremost, a basis for further discussion.
Von Naemi Luckner, Peter Purgathofer, Geraldine Fitzpatrick im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Reflecting on Challenges of Conducting Design-Based Research in Large University Courses Volltext dieses Dokuments
Reflecting on Challenges of Conducting Design-Based Research in Large University Courses: Volltext als PDF (: , 323 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.