Still Relevant? Gagné’s Nine Events of Instruction in the Online WorldMonica Surrency, Donna Barbie
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
An instructional designer and a professor of communication collaborated to develop an asynchronous, online course using Gagné’s nine events of instruction. Employing the course description and learning outcomes from the existing face-to-face course, collaborators used Gagné’s approach, in conjunction with the Backward Design approach to create a blueprint that might be useful in the development of other online courses. The purpose of this paper is to describe the implementation and illustrate the efficacy of activities and assessments created for each of Gagné’s approach in the development of the online Nonverbal Communication course. This paper also proposes a future research plan to determine the relevance of Gagné’s approach in a current online course by gathering students’ perspectives of those course activities, along with collecting and analyzing course assessments to ascertain how students performed within the framework of the nine events.
Von Monica Surrency, Donna Barbie im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Still Relevant? Gagné’s Nine Events of Instruction in the Online World Volltext dieses Dokuments
Still Relevant? Gagné’s Nine Events of Instruction in the Online World: Volltext als PDF (: , 178 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.