Creative Use of Augmented Reality (AR) in the Classroom: A Synopsis of Three Empirical StudiesDaniel Tillman, Alyse Hachey, Song An
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper provides an overview of the findings from three recent empirical studies conducted by the authors’ research laboratory, and which collectively examine several different aspects of employing augmented reality (AR) technologies to support K-12 instruction. The first study examined the use of 3D printers to design and fabricate custom AR headsets that are intended for use by middle school students learning STEM content. The second study examined inservice teachers’ concepts for using AR to support their lesson-plans, and the third study examined preservice teachers’ conceptions of how they would use AR to support their future lesson-plans. Cumulatively, these three studies provide the groundwork for future research continuing this line of inquiry that examines the optimal conditions and supports for effectively incorporating AR into the K-12 classroom.
Von Daniel Tillman, Alyse Hachey, Song An im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Creative Use of Augmented Reality (AR) in the Classroom: A Synopsis of Three Empirical Studies Volltext dieses Dokuments
Creative Use of Augmented Reality (AR) in the Classroom: A Synopsis of Three Empirical Studies: Volltext als PDF (: , 923 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.