Theoretical Considerations for Design-based Learning from Gender Awareness Perspective in Korean Engineering EducationMi Kyung Cho, Seyoung Kim, Jiyoon Moon, JiYoung Lim
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The purpose of this study is to examine the principles of Design-based Learning (DBL) in order to understand the engineering design for facilitating the activation of engineering education in Korea. It also investigates the gender awareness perspective from the view of cultural diversity so as to enhance the creativity and innovation in the engineering field. Based on such discussions, it suggests the gender awareness perspective that should be considered in the course of DBL in engineering education. This study is meaningful in that it suggests a new idea on recent demands for change in engineering education of Korea by combining the ultimate goal of DBL and the gender awareness perspective.
Von Mi Kyung Cho, Seyoung Kim, Jiyoon Moon, JiYoung Lim im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Theoretical Considerations for Design-based Learning from Gender Awareness Perspective in Korean Engineering Education Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | design thinking |
Volltext dieses Dokuments
Theoretical Considerations for Design-based Learning from Gender Awareness Perspective in Korean Engineering Education: Volltext als PDF (: , 177 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.