Using Emerging Technology in Industry-Based Project for EducationAnn Stevens, Gabriel Deragopian
Publikationsdatum:
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The poster is aimed to capture the audience’s attention to the challenges and implications of using emerging technology in industry-based project assessments in higher education. The poster incorporates cross-media displays to illustrate the journey of the educator, student and industry partner from planning the project to evaluating the project outcomes. It highlights the challenges, alternate pathways, innovative ideas, theory application, motivation, achievements and rewards encountered throughout the journey. The emerging technology used in the industry-based project being showcased is the early generation of Virtual Reality (VR) hardware and software. The technology was used to capture, edit and package an interactive and non-interactive 360-degree VR video for training and promotional purposes. The poster also features the initial development of an interactive 3D VR Safety Training Assessment for operating the Automatic Tray Forming Machine using gamification principles for the same company.
Von Ann Stevens, Gabriel Deragopian im Konferenz-Band EdMedia 2018 im Text Using Emerging Technology in Industry-Based Project for Education (2019) Volltext dieses Dokuments
Using Emerging Technology in Industry-Based Project for Education: Volltext als PDF (: , 6177 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.