Communication Education Program - Collaborative project with elderly persons by creating digital storybooks -Taeko Ariga, Koichi Mori, Takehisa Mashimo, Nahoko Kusaka
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
We designed a program to foster communicational competence for students in higher education through a collaborative creation project. It particularly focuses on the ability to understand, be concerned with, and empathize with others in different social positions. A student pairs with an elderly person who needs assistance because of physical difficulties, and they create a digital storybook together. For implimenting our program, we developed a Web application for editing and publishing storybooks. Additionally, an original paper binder including booklets and a sketch notebook were created to elevate participants' sense of participation and guide students. The content of the education program and its implementation are described with the support of observational data.
Von Taeko Ariga, Koichi Mori, Takehisa Mashimo, Nahoko Kusaka im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Communication Education Program - Collaborative project with elderly persons by creating digital storybooks - Volltext dieses Dokuments
Communication Education Program - Collaborative project with elderly persons by creating digital storybooks -: Volltext als PDF (: , 299 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.