Learning Together: Strategies for Supporting Collaborative Learning in Online Courses from a Universal Design for Learning PerspectiveSusie Gronseth, Debra K Bauder
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Collaborative learning involves synergistic efforts of students working together to reach a shared academic goal. Collaborative learning in the online environment (CoL) can contribute to meaningful, active learning and yield positive benefits to student achievement; however, designing and implementing CoL activities is challenging relating to distance barriers and varying student learning and communication preferences. The Universal Design for Learning (UDL) framework addresses these challenges as part of curricular design by incorporating flexibility into the way CoL activities are structured and providing options for learners in how they engage with the activities and express themselves. A conceptual model is proposed that situates CoL within the UDL framework and illustrates how CoL is facilitated by supportive technologies. Examples in the areas of online discussions and peer teaching are explored.
Von Susie Gronseth, Debra K Bauder im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Learning Together: Strategies for Supporting Collaborative Learning in Online Courses from a Universal Design for Learning Perspective Volltext dieses Dokuments
Learning Together: Strategies for Supporting Collaborative Learning in Online Courses from a Universal Design for Learning Perspective: Volltext als PDF (: , 629 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.