An Open Learning Environment for the Virtual University Upper-RhineHow to Avoid Re-Inventing the Wheel
Matthias O. Will
Zu finden in: Vernetztes Lernen mit digitalen Medien (Seite 231 bis 250), 2000
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Zusammenfassungen
We describe an open educational environment aiming at courseware management, re-usability and use within the Virtual University Upper-Rhine (VIROR). A simple model which allows local institutions to remain fully responsible concerning their pedagogical contributions is presented. Long-term usability is guaranteed by enabling authors to use flexible document formats and modalities while integrating pedagogical metadata standards. The well-known effort in courseware authoring is divided between content providers who use their well-known authoring tools, and course managers, who are supported by appropriate course management systems. This is achieved by modularization and re-usability of pedagogically suitable content. In order to ensure uniform system- and language-independent reusability, the most crucial issue is the semantic indexing process which is described in detail by proposing a workflow aiming at integrating the individual participants’ tasks which are necessary to contribute, control and validate educational content.
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Personen KB IB clear | Dieter Baacke | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Lernenlearning , Universitätuniversity , UsabilityUsability , Wiederverwendbarkeitreusability | ||||||||||||||||||
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An Open Learning Environment for the Virtual University Upper-Rhine: How to Avoid Re-Inventing the Wheel: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 2556 kByte; : ) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.