Computational Thinking as Subject Matter
As an Independent Subject or Integrated across Subjects?
Morten Tannert, Rasmus Fink Lorentzen, Ulf Dalvad Berthelsen
Zu finden in: Computational Thinking in Education, 2021
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The integration of computational thinking in school curricula and learning designs can be approached from two different perspectives, a pure and an applied, i.e., as an independent subject or integrated across subjects. The thrust of this chapter is a discussion of the challenges and possibilities of these two approaches. First, the chapter describes the origin of the two approaches, focusing on the differences between computing in the formal mathematical sense and computing as a pervading factor in our everyday and professional lives. Then, the chapter provides a theoretical framework that can be used for reflecting upon the integration of computational thinking in both existing and future curricula and learning designs. As an example, this chapter examines a recent Danish three-year pilot project, “Technology Comprehension”, which focuses on integrating computational thinking in lower secondary education. The chapter ends with a discussion of two pedagogical questions related to the process of transforming computational thinking into relevant subject matter in schools.
Von Morten Tannert, Rasmus Fink Lorentzen, Ulf Dalvad Berthelsen im Buch Computational Thinking in Education (2021) im Text Computational Thinking as Subject Matter Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Helen Beetham , Peter Denning , Seymour Papert , Rhona Sharpe , L. Shulman , Cynthia Solomon , Matti Tedre , Alan Turing | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , Lernenlearning , Schuleschool | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.