TransdisciplinarityScience and Drama Education Developing Teachers for the Future
Jo Raphael, Peta J White
Zu finden in: Science and Drama (Seite 145 bis 161), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The following chapter describes what can happen when teacher educators collaborate: a drama pedagogue and a science/sustainability educator. Working together to combine science and drama produced a learning experience for their students that enabled them to experience the ethical dimensions of controversial issues while also learning the science embedded in them. This is considered a transdisciplinary practice as the learning resulted from the combination of both science and drama to produce a space for learning beyond either and both disciplines. Jo and Peta, colleagues and teacher educators applied self-study methodology to explore their practice and resulting student learnings. These teaching and learning practices, by transcending disciplinary boundaries, engaged students and enabled learning and insights difficult to achieve through monodisciplinary approaches. The process can be characterised by the metaphor of symbiosis (commensalism or mutualism). These transdisciplinary pedagogies that embed science understandings through drama strategies are advantageous for pre-service teachers. When these future teachers can experience these practices in a setting where collaboration is modelled and valued, they report a positive influence on their future practices.
Von Jo Raphael, Peta J White im Buch Science and Drama (2021) im Text Transdisciplinarity Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , LehrerInteacher , Lernenlearning , Wissenschaftscience |
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Kinder, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Transdisciplinarity: Science and Drama Education Developing Teachers for the Future: Artikel als Volltext @ Springer (: , 204 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.