All Green: How Different Age Groups Solved the Same Bebras TaskCarlo Bellettini, Violetta Lonati, Mattia Monga, Anna Morpurgo
Zu finden in: Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (Seite 57 bis 68), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this report we investigate how pupils tackle an interactive problem-solving task recently proposed in the Bebras Challenge. The task comes across as fun and simple and we proposed it to all pupils from fourth grade up. We analyzed the data collected, produced by 18,486 participating teams while interacting with the local Bebras platform. The quantitative data were supplemented by interviews conducted after the challenge, in which students were asked to solve the question while thinking aloud. Regardless of their age, all the participants found a good challenge in the task and they spent a lot of time interacting with it. Almost all teams attempted a naive approach to the solution, misled by the superficial characteristics of the problem, and many insisted on attempting the naive approach without ever abandoning it; this behaviour clearly decreases with increasing age.
Von Carlo Bellettini, Violetta Lonati, Mattia Monga, Anna Morpurgo im Konferenz-Band Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (2023) im Text All Green: How Different Age Groups Solved the Same Bebras Task Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Avi Cohen , Valentina Dagiene , Valentina Dagienė , Bruria Haberman | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatik-Biber | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
All Green: How Different Age Groups Solved the Same Bebras Task: Artikel als Volltext @ Springer (: , 2344 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.