Screens, Teens, and Psychological Well-BeingEvidence From Three Time-Use-Diary Studies
Amy Orben, Andrew K. Przybylski
Erstpublikation in: Psychological Science, Volume 30, Issue 5, May 2019, Pages 682-696
Publikationsdatum:
|
|
Zusammenfassungen
The notion that digital-screen engagement decreases adolescent well-being has become a recurring feature in public, political, and scientific conversation. The current level of psychological evidence, however, is far removed from the certainty voiced by many commentators. There is little clear-cut evidence that screen time decreases adolescent well-being, and most psychological results are based on single-country, exploratory studies that rely on inaccurate but popular self-report measures of digital-screen engagement. In this study, which encompassed three nationally representative large-scale data sets from Ireland, the United States, and the United Kingdom (N = 17,247 after data exclusions) and included time-use-diary measures of digital-screen engagement, we used both exploratory and confirmatory study designs to introduce methodological and analytical improvements to a growing psychological research area. We found little evidence for substantial negative associations between digital-screen engagement—measured throughout the day or particularly before bedtime—and adolescent well-being.
Von Amy Orben, Andrew K. Przybylski im Text Screens, Teens, and Psychological Well-Being (2019) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | W. Keith Campbell , Christopher J. Ferguson , Gabrielle N. Martin , Geoffrey Miller , Amy Orben , Andrew K. Przybylski , Jean M. Twenge | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Wie nutzen Kinder und Jugendliche Medien und ICT? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Soziale Medien machen unglücklich | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- There Is No Evidence That Associations Between Adolescents’ Digital Technology Engagement and Mental Health Problems Have Increased (Matti Vuorre, Amy Orben, Andrew K. Przybylski1) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Screens, Teens, and Psychological Well-Being: Artikel als Volltext (: , 700 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.