Critical thinking and an ethical approach to studying History — the case for ICTAlnazz Kassam
Zu finden in: Informatics and the Digital Society (Seite 93 bis 100), 2003
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Januar 2025.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
In this paper it is argued that the introduction of the Internet into the classroom provides a unique forum for the cultures of the world to communicate with each other, arrive at a new understanding between each other and be able to redefine views of how knowledge is formed. The paper will present two alternate views of critical thinking — the orthodox and the second cycle — and their connection to historical inquiry. The paper will show how these two approaches to critical thinking are reflected in an Internet project, which allowed eight Canadian classrooms to study history from a First Nations (indigenous peoples) perspective.
Von Alnazz Kassam im Buch Informatics and the Digital Society (2003) im Text Critical thinking and an ethical approach to studying History — the case for ICT Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Critical thinking and an ethical approach to studying History — the case for ICT: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1071 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.